Main menu

 

Rozhovor na téma – Plavání pro těhotné

30 Říj 2017

Na naše zvídavé otázky týkající se plávání pro těhotné nám ochotně odpovídala paní Mgr. et Bc. Eva Smrkovsky – privátní porodní asistentka, poskytující komplexní péči porodní asistentky před při a po porodu a v péči o ženu a dítě. Poskytuje zároveň cvičení pro těhotné (jogu a pilates pro nastávající maminky a plavání pro těhotné), kurzy předporodní přípravy, školení tatínků k porodu, homeopatickou poradnu pro těhotné a po porodu, těhotenské masáže, laktační poradenství a poporodní návštěvní péči.

Od kdy je vhodné s kurzy začít?
Na plavání docházejí těhotné ženy od 13.tydne – 40.tydne těhotenství.

Z kolika lekcí se obvykle skládá jeden kurz?
Lekce plavání pro těhotné nevedu jako kurz, může se přihlásit kdokoliv v jakémkoliv stadiu těhotenství. Cviky se opakuji, pomůcky obměňujeme, sestavu promenuji, tak aby, to zeny bavilo.

Jak velké jsou skupiny?
Plavu individuálně vždy pro 1-2 klientky a to z toho důvodu, ze se jim mohu vice věnovat a mam dostatečný přehled o jejich pohybových vzorcích.

Jak probíhá běžná hodina kurzu?
Lekce trvá celkem 45 min, skládá se z rozcvičky, aktivní části, kdy procvičíme cele tělo, díky x různým sestavám a závěrem máme strečink a proplavání.

Jaké jsou pozitivní účinky plavání v těhotenství?
Tento druh cvičení ve vodě působí velmi příznivě nejen na matku, ale i dítě. Voda nadnáší, proto šetří kloubní aparát před nadměrnou zátěží. V období těhotenství přibývá žena na váze a srdce pracuje efektivněji.
Plavání a cvičení pro těhotné působí proti bolesti páteře, únavě a pocitu těžkých nohou.
Blahodárně působí na psychiku a má výborný relaxační, regenerační a antistresový účinek. Díky plavání se nastávající maminka vrátí do období, ve kterém je právě Vaše děťátko příjemně uvolněné, nadlehčované a masírované plodovou vodou. Cvičení ve vodě je přizpůsobené těhotenství, obsahuje prvky gravid jógy, dýchacích a relaxačních cviků a také pozic na posilnění svalstva celého těla.

Jaká jsou naopak zdravotní rizika?
Z mého pohledu žádná, pouze kdyby jsme plavaly v nekvalitní vodě a teplotně nevhodné. Dnes je vše již kontrolováno a bazén musí být neustále kontrolován, aby vyhovoval různým věkovým skupinám.

Jakých zásad se mají nastávající maminky držet?
Na lekci vždy žena dochází v plném zdraví, bez vaginálních potíží, se sepnutými vlasy do ohonu či zapletenými do copu, čepice/plavecké brýle nejsou nutné. Doporučuji plavky v celku, župan, ručník, teplý čaj na občerstvení a gumové přezůvky. Těhotná žena vždy vstupuje se zavedeným tampónem, napuštěným vazelínou, jsou nejvhodnější na plavání, jelikož preventivně působí proti možnému zaneseni infekce.

Co se během kurzu naučí?
Dýchat, protáhnout, posílit a promasírovat proudem vody efektivně tělo a také zrelaxovat si.

Může plavání ovlivnit průběh porodu. 
Jistě pozitiva plavání jsou především ohledně dechových funkci.

Je plavání u maminek oblíbené?
Ano je, velmi. Každý týden mám několik zájemkyň o plavání pro těhotné.

Přispívají na plavání pro těhotné i pojišťovny?
Obecně na cvičení pro těhotné pojišťovny částečně přispívají, patří sem i plavání pro těhotné.

Musí mít nastávající maminka nějaké potvrzení od svého gynekologa?
V případě, že nastávající maminku vedu na lekcích Plavání pro těhotné, jsem ráda, když potvrzeni od gynekologa klientka má o jejím dobrém zdravotním stavu.

Kde Vás maminky mohou najít?
S klientkou plavu vždy individuálně na objednání dle časových mozností těhotné ženy a dostupnosti bazénu a to v Centru trvalého zdraví Cordeus na Praze 6.

Co se Vám na Vaší práci líbí nejvíce?
Těší mne, když mám zpětnou vazbu od klientky, že se cítí dobře vždy po plavání a spokojeně prospívá v těhotenství a drží se dobrému zdraví.

S pozdravem a přáním krásného dne
www.mimulo.cz

Mohlo by Vás také zajímat

One comment on “Rozhovor na téma – Plavání pro těhotné

  1. Pingback: Nástřih hráze | Blog Mimulo

Napsat komentář

CzechSlovakia