Main menu

 

První krůčky ke zdravé výživě nejen pro maminky

26 Lis 2015

Jak já všem svým klientů i čtenářům či fanouškům doporučuji, protože cesta k dobrému stravování může být někdy dlouhá a strastiplná, začněte úplně od začátku a dětskými krůčky po své vlastní cestě.

Abychom byly štíhlé a krásné a hlavně natrvalo, měly bychom se vykašlat na všechny jednorázové záležitosti a diety. Ano, některé diety vám můžou dát třeba první impuls k tomu, že si uvědomíte, co vaše tělo potřebuje a začnete si třeba uvědomovat složení potravin. Většina diet ale není dlouhodobé řešení a můžou vám i třeba způsobit zdravotní potíže nebo úplně rozhodit metabolismus, který pak dáte horko těžko dohromady. To se pak může stát to, že celý rok se trápíte různým množstvím speciálních diet a po tom roce, i když se hodíte „do normálu“, tak vaše tělo začne reagovat úplně nepřiměřeně nebo třeba nereaguje na žádné podněty vůbec.

ja-a-tycinka

Jak se ale dostat ke štíhlé postavě bez diety?

Není to jednoduché, ale když pochopíte základní principy, tak je to vlastně jednodušší, než se na první pohled zdá 🙂

Bod číslo 1.

První a základní krok ke štíhlé postavě je – dát si mále, ale reálné cíle, ze kterých se budete brzy radovat. Takže když si do hlavy hodíte, že chcete za měsíc shodit 10 kg, tak to opravdu málokdo zvládne a ještě byste pak byly na sebe naštvané, že jste to nedokázaly.

Zkuste si třeba říci, že měsíc jsem v pohodě schopná dát dolu 3-4 kg.

Těch cílů si dejte více a všechny si je sepište na papír. A nemusí se to konkrétně týkat hubnutí 🙂 Může to být třeba o tom, že se nebudete hádat s partnerem nebo v práci alespoň jeden den v týdnu 🙂

A postupně si pak své cíle, které by mohly být vždy splněny v následujícím měsíci.

Bod číslo 2.

Přestaňte se celý ten měsíc vážit. Na začátku se změřte a další měření až po měsíci. Váha na začátku není vůbec důležitá, protože když měníme celoživotní styl, začínáme třeba cvičit, tak váha díky svalové hmotě může jít i o pár kg nahoru. Centimetry by ale měly ubývat.

Bod číslo 3.

Začněte se jakkoli hýbat minimálně 3x v týdnu pod dobu Alespoň 60ti minut. Najděte si jakýkoli pohyb, který vás bude hlavně bavit, abyste u něj mohly vydržet nějaký ten pátek. Je úplně jedno, jestli to bude aerobic, spinning, jóga, tanec nebo svižné procházky v přírodě třeba s kočárkem nebo s pejskem. A jestli na to nemáte čas, protože máte spousty starostí třeba s vaším prckem, tak to bude problém. Pokud nejste schopná si na sebe najít 3 hodiny v týdnu čas, tak to opravdu nebude jednoduché a dejte si v bodě číslo jedna přání a první krůček – „Najít si na sebe čas!“

agnes

Bod číslo 4.

Stáhněte si kalorické tabulky do telefonu nebo na ně koukněte na internetu a začněte si sem zadávat všechny potraviny, které zbaštíte. Večer v klidu se pak podívejte, co všechno do vás zahučelo a hlavně ono důležité složení potravin.

Jestli se chcete dočkat zdravého a fungujícího jídelníčku, musíte se začít orientovat, co jsou sacharidy, bílkoviny a tuky a ve kterých potravinách se vlastně vyskytují a v jakém množství. To, že jeden rohlík obsahuje samé sacharidy a tvaroh je samá bílkovina jsou základní znalosti, které jsou velmi jednoduché a zároveň vám velmi pomohou.

Bod číslo 5.

Pro štíhlou postavu byste denně měly přijmout něco kolem 80 g čistých bílkovin. Ve kterých potravinách je najdete, se dozvíte právě v oněch kalorických tabulkách. A není úplně důležité, jestli to budou bílkoviny rostlinné či živočišné.

Se sacharidy a tuky to pak má každá dáma jinak. Záleží pak samozřejmě na pohybu a vaší denní aktivitě. Všeobecně bychom se ale mohli držet při takovém běžném dni okolo 150 g sacharidů.

Tuky si tak úplně hlídat nemusíte, ale pozor na smažená jídla a tučná masa.

Bod číslo 6.

Shrnutí a příklad ode mne 🙂

Tákže…já jsem třeba osobně závislák na sladkém a přestože cvičím, mám samozřejmě i své nedostatky.

Dám si záměry pro svůj první měsíc takovéto:

  • Každý den po 14:00 už nebudu jíst nic sladkého.
  • Večeři zkusím dodržet jen bílkovinovou a se zeleninou.
  • 2x v týdnu si ráno zacvičím Pozdrav slunci z jógy po dobu 5 minut.
  • Každý den popřeji alespoň jednomu človíčkovi „Krásný den.“ (třeba prodavačce nebo sousedce)
  • Každý den se pochválím za jednu věc, která se mi povedla. (třeba to, že jsem popřála „Krásný den“)

A až si to pěkně za celý měsíc odškrtám, tak se z toho budu moc a moc radovat a dám si nové a malé cíle 🙂 Pokud nějaký cíl nezvládnu, tak se na sebe ale nezlobím, jen si dám jako další cíl „Napravení chyb“ 🙂

Přeji vám krásný den s úsměvem a hodně štěstí při vašich dětských krůčcích 🙂

Přeji ti krásný a pohodový den 🙂
Ahojky Danča

Další tvorbu fitness trenérky Danči najdete na Danča Hájková.com

Mohlo by Vás také zajímat

One comment on “První krůčky ke zdravé výživě nejen pro maminky

Napsat komentář

CzechSlovakia