Main menu

 

První krůčky ke zdravé výživě nejen pro maminky

4 Bře 2016

Jak já všem svým klientů i čtenářům či fanouškům doporučuji, protože cesta k dobrému stravování může být někdy dlouhá a strastiplná, začněte úplně od začátku a dětskými krůčky po své vlastní cestě.

Abychom byly štíhlé a krásné a hlavně natrvalo, měly bychom se vykašlat na všechny jednorázové záležitosti a diety. Ano, některé diety vám můžou dát třeba první impuls k tomu, že si uvědomíte, co vaše tělo potřebuje a začnete si třeba uvědomovat složení potravin. Většina diet ale není dlouhodobé řešení a můžou vám i třeba způsobit zdravotní potíže nebo úplně rozhodit metabolismus, který pak dáte horko těžko dohromady. To se pak může stát to, že celý rok se trápíte různým množstvím speciálních diet a po tom roce, i když se hodíte „do normálu“, tak vaše tělo začne reagovat úplně nepřiměřeně nebo třeba nereaguje na žádné podněty vůbec.

zdrava-strava

Jak se ale dostat ke štíhlé postavě bez diety?

Není to jednoduché, ale když pochopíte základní principy, tak je to vlastně jednodušší, než se na první pohled zdá 🙂

Bod číslo 1.

První a základní krok ke štíhlé postavě je – dát si mále, ale reálné cíle, ze kterých se budete brzy radovat. Takže když si do hlavy hodíte, že chcete za měsíc shodit 10 kg, tak to opravdu málokdo zvládne a ještě byste pak byly na sebe naštvané, že jste to nedokázaly.

Zkuste si třeba říci, že měsíc jsem v pohodě schopná dát dolu 3-4 kg.

Těch cílů si dejte více a všechny si je sepište na papír. A nemusí se to konkrétně týkat hubnutí 🙂 Může to být třeba o tom, že se nebudete hádat s partnerem nebo v práci alespoň jeden den v týdnu 🙂

A postupně si pak své cíle, které by mohly být vždy splněny v následujícím měsíci.

Bod číslo 2.

Přestaňte se celý ten měsíc vážit. Na začátku se změřte a další měření až po měsíci. Váha na začátku není vůbec důležitá, protože když měníme celoživotní styl, začínáme třeba cvičit, tak váha díky svalové hmotě může jít i o pár kg nahoru. Centimetry by ale měly ubývat.

Bod číslo 3.

Začněte se jakkoli hýbat minimálně 3x v týdnu pod dobu Alespoň 60ti minut. Najděte si jakýkoli pohyb, který vás bude hlavně bavit, abyste u něj mohly vydržet nějaký ten pátek. Je úplně jedno, jestli to bude aerobic, spinning, jóga, tanec nebo svižné procházky v přírodě třeba s kočárkem nebo s pejskem. A jestli na to nemáte čas, protože máte spousty starostí třeba s vaším prckem, tak to bude problém. Pokud nejste schopná si na sebe najít 3 hodiny v týdnu čas, tak to opravdu nebude jednoduché a dejte si v bodě číslo jedna přání a první krůček – „Najít si na sebe čas!“

Bod číslo 4.

Stáhněte si kalorické tabulky do telefonu nebo na ně koukněte na internetu a začněte si sem zadávat všechny potraviny, které zbaštíte. Večer v klidu se pak podívejte, co všechno do vás zahučelo a hlavně ono důležité složení potravin.

Jestli se chcete dočkat zdravého a fungujícího jídelníčku, musíte se začít orientovat, co jsou sacharidy, bílkoviny a tuky a ve kterých potravinách se vlastně vyskytují a v jakém množství. To, že jeden rohlík obsahuje samé sacharidy a tvaroh je samá bílkovina jsou základní znalosti, které jsou velmi jednoduché a zároveň vám velmi pomohou. Jezte více ovoce a zeleniny.

Bod číslo 5.

Pro štíhlou postavu byste denně měly přijmout něco kolem 80 g čistých bílkovin. Ve kterých potravinách je najdete, se dozvíte právě v oněch kalorických tabulkách. A není úplně důležité, jestli to budou bílkoviny rostlinné či živočišné.

Se sacharidy a tuky to pak má každá dáma jinak. Záleží pak samozřejmě na pohybu a vaší denní aktivitě. Všeobecně bychom se ale mohli držet při takovém běžném dni okolo 150 g sacharidů.

Tuky si tak úplně hlídat nemusíte, ale pozor na smažená jídla a tučná masa.

Bod číslo 6.

Shrnutí a příklad ode mne 🙂

Tákže…já jsem třeba osobně závislák na sladkém a přestože cvičím, mám samozřejmě i své nedostatky.

Dám si záměry pro svůj první měsíc takovéto:

  1. Každý den po 14:00 už nebudu jíst nic sladkého.
  2. Večeři zkusím dodržet jen bílkovinovou a se zeleninou.
  3. 2x v týdnu si ráno zacvičím Pozdrav slunci z jógy po dobu 5 minut.
  4. Každý den popřeji alespoň jednomu človíčkovi „Krásný den.“ (třeba prodavačce nebo sousedce)
  5. Každý den se pochválím za jednu věc, která se mi povedla. (třeba to, že jsem popřála „Krásný den“)

A až si to pěkně za celý měsíc odškrtám, tak se z toho budu moc a moc radovat a dám si nové a malé cíle 🙂 Pokud nějaký cíl nezvládnu, tak se na sebe ale nezlobím, jen si dám jako další cíl „Napravení chyb“ 🙂

Přeji vám krásný den s úsměvem a hodně štěstí při vašich dětských krůčcích 🙂

Mohlo by Vás také zajímat

Napsat komentář

CzechSlovakia