Main menu

 

Jak se po zimě nastartovat?

9 Bře 2017

Po zimě by lidé měli být odpočatí a plní energie. Vždyť v zimě více času tráví doma, na gaučích a u televize. Je tomu často přesně naopak. Ráno se vám nechce vstávat, během dne máte co dělat, abyste se dokázali soustředit a dělat vše jako obvykle a večer jste zralí tak akorát zalehnout do postele? Na vině je kompletně rozhozený denní rytmus. Únavu způsobují krátké dny, vstávání za tmy, nedostatek vitamínů a časté přechody ze zimy do přetopených místností. Aby tělo opět začalo správně fungovat, je zapotřebí po zimě organizmus kompletně nastartovat.

Úprava jídelníčku

Během Vánoc lidé hřeší, dopřávají si mnoho dobrot, alkohol a zatěžují svůj trávicí systém, který se z toho jen tak nevzpamatuje. Zažívání je přetížené, lidé unavení.

V zimě se obvykle špatně hubne, protože tělo si přirozeně drží zásob energie. Ale po zimě to půjde raz dva.

Důležité je upravit jídelníček a postavit ho na teplé vařené stravě, množství čerstvého ovoce, zeleniny, luštěnin apod. Nejprve se musí pročistit střeva a vyčistit zmlsané chuťové buňky.

Vláknina

Do jídelníčku zařaďte dostatek vlákniny v podobě semínek (chia, slunečnicová semínka, lněná semínka, konopná apod.), ořechů, celozrnných výrobků, ovoce a zeleniny.

Vhodné jsou také klíčky pro velký zdroj vitamínů, enzymů a dalších důležitých látek.

Kvašené potraviny

Pro tělo mají silné detoxikační účinky kvašené potraviny, které obsahují mnohem více prospěšných bakterií než probiotické doplňky. Kvašené potraviny (kysané zelí, nejlépe domácí, rozhodně bez konzervantů a pasterizace, dále kysané mléčné výrobky umí odstranit z organizmu těžké kovy a toxiny, podporují tvorbu prospěšných střevních bakterií, podporují také vstřebávání minerálů v trávicím traktu a produkci vitamínů skupiny B a vitamínu K2. Dobrý vliv má konzumace kvašených potravin i na metabolismus tuků.

Žádné sladkosti

Také při stresu sáhnete po čokoládě, buchtě či dortu? Organismus však po zvýšení hladiny jednoduchých cukrů reaguje ještě větším snížením krevního cukru. A to se teprve budete cítit špatně. Kalorie ze sladkostí vám přidávají na váze a zakládají na další zdravotní problémy. Pokud máte chuť na sladké, sáhněte po ovoci.

Pohyb na čerstvém vzduchu

Zařaďte do svého každodenního života fyzickou aktivitu. Nejlépe venku na čerstvém vzduchu. Fyzická aktivita snižuje úroveň stresu a podporuje psychickou odolnost a výkonnost. Pohyb na čerstvém vzduchu je velmi prospěšný. Jako fyzickou aktivitu můžete zařadit i meditační cvičení uvnitř, jako je jóga nebo taiči. Příjemně si protáhnete jednotlivé svaly a získáte tak lepší ohebnost. Možná se zbavíte i bolesti zad.

Zkrátka si zvolte jakoukoliv pohybovou aktivitu, která vás bude bavit.

Blahodárný spánek

Dopřejte si dostatek spánku, ať jste svěží a odpočatí. Pro dospělého je optimální 8 hodin nočního spánku. Před spaním žádnou kávu ani cvičení.

Zkrátka zdravě žít

Zkuste se do toho pustit. Choďte dřív spát, buďte hodně na vzduchu. Svému tělu dopřejte kvalitní a dobré jídlo. Jakmile se odhodláte, budete se cítit lépe. Budete mít sílu a energii do dalších aktivit. Radost ze shozených kil a dobrého jídla vás bude motivovat.

Protože vše, co člověk dělá, pochází z jeho mysli a většina problémů tělesného charakteru má svůj základ v psychice, zaměřte se na svou mysl. Každý den relaxujte. Špatné nálady, stresy a deprese, ve kterých se plácáte a nevíte si s nimi rady, řešte s odborníky pomocí různých terapií a metod.

Obklopujte se pozitivními lidmi a udržujte zdravé vztahy v rodině a svém okolí. Když budete v pohodě, budete uvolňovat hormon oxytocin, který snižuje napětí v těle a pomáhá snižovat hladinu stresového hormonu kortizolu.

Přečtěte si i další články:

S přáním krásného dne
www.mimulo.cz

Mohlo by Vás také zajímat

Napsat komentář

CzechSlovakia