Main menu

 

Jak a kdy začít cvičit po porodu?

26 Lis 2015

Rozhodně už jsem se ale setkala s několika maminkami a absolvovala i školení u fyzioterapeutky, která se specializuje nejen na pánevní dno, a jejich názory byly takové, že začít cvičit se může hnedka druhý den po porodu v porodnici 🙂

Je mi jasné, že jste si teď představila, jak na lehátku, ještě napůl vyčerpaná, vytáhnete nohy nahoru a jedete zkracovačky a asi se vám z toho udělalo trošku nevolno. Ale nebojte, cvičením hnedka po porodu je myšleno pomalé a dýchací cvíčo. Opravdu je dobré začít hned s lehkou aktivací pánevního dna a břišních svalů, ale všeho s mírou a hlavně, aby vám to bylo příjemné a cítila jste se dobře.

Pro začátek se stačí jen položit na záda, pokrčit nohy v kolenou, dát si prsty rukou do oblasti třísel a i trošku nad a začít jen pomalu s hlubokými nádechy do rukou. Když se budete cítit dobře a v pohodě, tak se k tomu může jen lehce zatlačit bedry do postele, zpevnit pánevní dno a zase si to jen hezky prodýchávat a hrát si s intenzitou.

Rozhodně ale vynechte horní partie bříška, na ty je ještě čas. Takže nějaké zkracovačky a sed-lehy nepřicházejí v úvahu a navíc by byly v tuto chvíli úplně bezpředmětné.

Pokud už si umíte trošku pohrávat s dechem a aktivovat pánevní dno třeba tím tlakem do přiložených prstů na podbřišku, můžete se posunout na cviky pro zpevnění středu těla. Samozřejmě už se ocitáme ve fázi, kdy jsme doma a trošku aklimatizované. Zkuste tak různé polohy výdrží v prkně. Ať už na rukách (jako v kliku) nebo na předloktí. Postupně také můžete přidávat cviky na šikmé bříško, ideálně zase ve formách „bočních prken“ či lehoučkých zkracovaček pouze do stran 🙂 Výborné jsou také různé balanční pomůcky, jako jsou balanční desky anebo gymnastický míč.

Rozhodně si přidejte hned, jak to půjde, procházky venku s kočárkem na čerstvém vzduchu. Prospěje to jak malému pokladu, tak vám. Chůze může být svižnější, a pokud je některá z vás již před porodem pohlcena během, tak jestli se cítíte dobře, není nač čekat a pusťte se ze začátku do kratších vzdáleností ve volném tempu.

Existují skupinky maminek, které se zabývají strolleringem nebo fitmami cvičením. Obojí je supr záležitost, a pokud máte ráda kolektivní sporty, tak se neváhejte přidat k ostatním maminkám. Nejen, že budete pod dohledem vyškolených instruktorů, ale ještě si vyměníte spoustu zkušeností.

Dalším a samostatným odvětvím je porod císařským řezem. Protože se už jedná o chirurgický zákrok jako každý jiný, tak se podle toho každá maminka musí zařídit. Nejdůležitější je dát přednost uzdravení jizev. A až se budete cítit lépe, zase můžete začít s lehkým dechovým cvičením. Samostatné cvičení bříška v podobě zkracovaček si nechte na později, většinou až tak 90 dní od porodu.

danča

Co říci závěrem?

Na jednu stranu si řeknete, že přeci není po porodu kam spěchat. S tím naprosto souhlasím, ale zase pokud se cítíte v pořádku, tak cvičením napomůžete i rychlejšímu celkovému zotavení a poporodní kila se vás třeba nebudou držet tak dlouho 🙂

Na druhou stranu se zase smiřte s tím, že nic se nemá přehánět a abyste se dostala do sexy křivek během pár měsíců, tak to se děje jen v Hollywoodu. Takže nezoufejte, když se kila nehýbou dle vašich představ a dejte celému tělu čas, ať se z té velkolepé změny z ženy na maminku může vzpamatovat.

Přeji ti krásný a pohodový den 🙂
Ahojky Danča.

Další tvorbu fitness trenérky Danči najdete na Danča Hájková.com

Mohlo by Vás také zajímat

Napsat komentář

CzechSlovakia