Main menu

 

Hormonální jóga pro ženy

16 Dub 2015

Hormonální jóga pro vyčerpaná ženská těla. Hormonální jóga je sestava cviků, které podporují plodnost, pomáhají posilovat imunitu a omlazovat tělo. Doporučuje se mladým ženám, které mají problémy s otěhotněním, maminkám, ženám ve středním věku, stejně tak i ženám po menopauze, k vyrovnání hladiny hormonů v těle.

Kde může hormonální jóga pomoci?

Hormonální jóga pomáhá ženám všech věkových kategorií a to především s těmito problémy:

  • Ztráta menstruace a ovulace
  • Neplodnost způsobená hormonální nerovnováhou nebo špatným prokrvením pánevní oblasti. Srůsty na vejcovodech, které jsou způsobeny svalovou křečí, mohou být pomocí hormonální jógy také odstraněny.
  • Cysty na vaječnících
  • Premenstruační syndrom
  • Polycystické vaječníky (symptomy- nadměrné ochlupení, akné, přibývání na váze, neplodnost)
  • Menopauza, Předčasná menopauza
  • Deprese, emocionální nestabilita, snížení paměti (způsobené nízkou hladinou hormonů)
  • Nízké libido
  • Inkontinence
  • Osteoporóza
  • Syndrom karpálního tunelu
  • Nedostatečná činnost štítné žlázy
  • Nespavost
  • Padání vlasů, lámavé nehty, suchá pleť a akné
  • A další potíže způsobené hormonální nerovnováhou.

 

Young woman doing yoga

Co snižuje hladinu hormonů v těle?

Na ženské tělo působí mnoho faktorů, které nepříznivě ovlivňují (snižují) hormonální hladinu. Především jde o tyto:

  • Životní styl – ženy v dnešní době vždy nedokážou udržet rovnováhu mezi prací, volným časem, tělesným pohybem a spánkem. Nebezpečné jsou jakékoliv extrémy – přílišná tělesná námaha, hubnutí, přepracování – to vše snižuje produkci hormonů.
  • Stres – ovlivňuje významnou měrou produkci estrogenu a progesteronu – nejdůležitějších ženských hormonů.
  • Výživa – hladinu hormonů snižuje také nesprávná výživa – nedostatek ovoce a zeleniny, výhonků, semínek apod. a naopak přemíra průmyslově zpracovávaných potravin s množstvím konzervačních látek a barviv, konzumace kávy, alkoholu a černého čaje.
  • Kouření
  • Produkce hormonů závisí na funkci žláz s vnitřní sekrecí. Hormonální jóga stimuluje a podporuje jejich funkci a tím napomáhá ke správnému fungování celého ženského organismu. Hladina hormonů je díky sestavě dynamických cviků harmonizována – zaměřuje se především na aktivaci vaječníků, hypofýzy, štítné žlázy, příštítných tělísek a nadledvin.

Kde se vzala hormonální jóga a kde se jí naučit?

Zakladatelkou Terapie Hormonální jógy je dnes již 87 letá a stále vitální Brazilka Dinah Rodrigez, která vytvořila propracovanou sestavu dynamických cviků, které přináší velmi rychlé výsledky. Cviky nejsou nikterak složité, důležité je ale jejich správné provedení, které se můžete naučit na seminářích vedených certifikovanými lektorkami také v České republice. Při pravidelném cvičení si celou sestavu snadno zapamatujete. Celá sestava vám zabere asi 30 minut a doporučuje se cvičit 3-4x týdne.

A jaké zkušenosti máte s hormonální jógou Vy? Podělte se s námi o Vaši zkušenost v komentáři 🙂

Mohlo by Vás také zajímat

Napsat komentář

CzechSlovakia